Dominik Małek - ZnanyLekarz.pl

  • Warsztaty

    Warsztaty i treningi

  • Szkolenia

    Szkolenie kierunkowe

  • Terapia

    Terapia uzależnienia

  • Psychoterapia

    Psychoterapia

Już 22 stycznia 2022 w Toruniu odbędzie się kolejna edycja autorskiego Treningu Asertywności organizowana przez MAŁYMI KROKAMI Dominik Małek. Tym razem będzie to moduł jednodniowy, poświęcony w całości nauce asertywnego odmawiania. Jeśli chcesz zdobyć wiedzę i umiejętności praktyczne, które pozwolą Ci nauczyć się skutecznie odmawiać, dbając jednocześnie o otoczenie i utrzymanie dobrych relacji, to ten Trening Asertywności jest właśnie dla Ciebie. Asertywna umiejętność odmowy jest bardzo ważna w budowaniu kariery zawodowej, prowadzeniu zdrowych relacji i funkcjonowaniu na co dzień w zgodzie ze sobą.

Zaczynamy kolejny rok. Składamy sobie życzenia, robimy postanowienia noworoczne, chcemy zmian na lepsze i aby nowy rok był lepszy od poprzedniego. Zanim jednak zaczniemy realizować cele na nowy rok i starać się spełnić marzenia, warto pamiętać o tym, żeby na to "nowe i lepsze" zrobić sobie miejsce, zostawiając za sobą "stare i złe". Nowy rok jest dobrym momentem na to, by postarać się odpuścić pewne sprawy, wybaczyć sobie błędy i pozbyć się możliwie wszystkiego, co nam ciąży, stanowi kotwicę do porażek z przeszłości i blokuje nas przed sięganiem po to, co dla nas naprawdę dobre. Nasza kondycja psychiczna i dobre samopoczucie ze sobą jest kluczem do tego, by w nowym roku faktycznie dokonać pozytywnych zmian. Zmiany trzeba zacząć od siebie i małymi krokami iść dalej przed siebie po to, czego chcemy.

Zastanawiasz się, jak spędzić Sylwestra i powitać Nowy Rok? Pamiętaj o tym, że masz prawo do świętowania Sylwestra w zgodzie ze sobą i spędzenia go tak, jak chcesz. Masz prawo zarówno zostać w domu na Sylwestra, jak i wybrać się na huczny bal lub imprezę z przyjaciółmi. Nie musisz spędzać Sylwestra w określony sposób, dlatego że inni tak robią lub robisz to samo od lat. Zawsze możesz coś zmienić. W pożegnaniu odchodzącego roku i witaniu nowego najważniejszy jest Twój komfort psychiczny, poczucie spokoju i zadowolenia z tego co robisz i w jaki sposób świętujesz ten czas. Nie bój się mówić swoim bliskim o swoich potrzebach i planach sylwestrowych. Wspólnie możecie osiągnąć kompromis i wybrać, jak chcecie spędzić Sylwestra w tym roku.

Asertywność jest jedną z kluczowych umiejętności do tego, by żyć w zgodzie ze sobą, móc osiągać sukcesy osobiste i zawodowe. Oprócz Treningów Asertywności (szczegóły sprawdzisz w zakładce Warsztaty i Treningi), doskonałym sposobem na ćwiczenie swojej asertywności jest jej codzienne wzmacnianie, poprzez naukę postaw i zachowań asertywnych we wszystkich sytuacjach społecznych, w jakich się znajdujemy. Jak zacząć trenować asertywność na co dzień i kiedy warto to robić? Co trzeba wiedzieć o asertywności, żeby móc przystąpić do jej samodzielnego ćwiczenia? Garść wiedzy o asertywności i wskazówek ułatwiających ćwiczenie asertywności znajdziesz na blogu JakByćAsertywnym.pl

Jesienią, kiedy dzień jest krótki, szybko zapada zmrok i pogoda nie dopisuje, wiele osób doświadcza stanów przygnębienia i obniżenia nastroju. W obecnym czasie dodatkowo na gorsze samopoczucie wpływa stres związany z pandemią COVID-19. Jeśli do tego dołoży się nawarstwiające problemy osobiste czy finansowe, zwykła jesienna chandra może przerodzić się w początki stanów depresyjnych. Gorsze samopoczucie jesienią nie musi oczywiście oznaczać depresji, ale warto monitorować sytuację i sięgać po pomoc w razie potrzeby. Warto zwracać uwagę na samopoczucie swoje i swoich bliskich, aby nie przeoczyć objawów depresji i zwiastunów poważniejszych problemów.

22 stycznia 2022 odbędzie się kolejny Trening Asertywności organizowany przez "Małymi Krokami" Dominik Małek. Tym razem będzie to moduł jednodniowy, poświęcony nauce asertywnego odmawiania. Dzięki udziałowi w treningu zdiagnozujesz u siebie te mechanizmy, które utrudniają Ci skuteczne odmawianie i sprawiają, że nie potrafisz do końca postępować w zgodzie ze sobą, a ulegasz innym. Zdobędziesz narzędzia, dzięki którym będziesz mógł nauczyć się mówić "nie" w taki sposób, by Twoja odmowa była przyjmowana przez otoczenie, a Ty sam będziesz czuł się w porządku ze sobą i odzyskasz na nowo kontrolę nad swoim życiem. Umiejętność asertywnego mówienia "nie" i odmawiania komuś, to jednocześnie umiejętność mówienia sobie "tak".

Obecnie wiele osób cierpi z powodu tak zwanego przeciążenia czy przeładowania informacyjnego. Na czym polega to zjawisko i jak można sobie z nim radzić? Przeładowanie informacyjne może powodować długotrwały stres, niepokój, obniżenie nastroju czy wręcz w skrajnych przypadkach ataki paniki. Przeciążenie informacjami może bardzo niekorzystnie wpływać na nasze codzienne funkcjonowanie, powodując, że jesteśmy rozkojarzeni, zdekoncentrowani i podenerwowani. Kluczem do tego, by zapobiec przeciążeniu informacyjnemu jest wiedza o tym, jak do niego dochodzi, a także umiejętne zarządzanie pozyskiwaniem informacji i filtrowaniem ich źródeł. Dowiedz się, jak nie dać się rozwinąć stresowi informacyjnemu.

Listopad dla wielu z nas jest miesiącem zadumy i wspomnienia bliskich nam osób, których już z nami nie ma. Część osób w tym okresie pogrążona jest w żałobie, co może potęgować odczuwany przez nich smutek. Żałoba jest naturalnym procesem radzenia sobie ze stratą i odzyskiwania wewnętrznej równowagi, jednak w pewnych warunkach może się nasilać, lub wręcz przybrać postać żałoby patologicznej - bardzo trudnego stanu, w którym osoba dotknięta stratą kogoś bliskiego nie jest w stanie przechodzić żałoby prawidłowo i "zatrzymuje się" w jej przeżywaniu, nie pozwalając sobie na "powrót do życia" bądź nie będąc w stanie przejść przez pewien etap żałoby i utyka w nim, nie mogąc go samodzielnie przepracować. Aby ruszyć z miejsca, bardzo potrzebna jest pomoc psychologiczna. Warto rozważyć wizytę u psychologa lub konsultację z terapeutą.

W dniach 16-17 października w Toruniu odbyła się pierwsza edycja autorskich warsztatów z asertywności organizowanych przez "Małymi Krokami" Dominik Małek. W treningu asertywności wzięła udział siedmioosobowa grupa, która przez dwa dni nabierała praktycznych umiejętności używania asertywności na co dzień, poszerzała swoją wiedzę o postawach i zachowaniach asertywnych, a także uczyła się, w jaki sposób pracować nad swoimi niedostatkami w zakresie asertywności. Trening odbył się w przyjaznej i bardzo swobodnej atmosferze, co sprzyjało integracji i udziałowi w ćwiczeniach grupowych oraz scenkach treningowych odgrywanych w parach. Trening Asertywności "Klucz do Asertywności" przeznaczony był dla osób, które dopiero zaczęły pracę nad swoją asertywnością, a także dla tych średnio zaawansowanych w jej trenowaniu. Zajęcia odbyły się w sercu toruńskiej Starówki, gdzie uczestnicy mogli cieszyć oczy pięknymi widokami z sali konferencyjnej.

Ostatniego dnia września odbyło się kolejne spotkanie w cyklu Czwartków Profilaktycznych w Chełmnie. Przeprowadzone zostały zajęcia łączące hipoterapię z psychoterapią w ramach finansowanego przez Pajacyka projektu, który obejmuje m.in. grupowe oraz indywidualne zajęcia dla dzieci ze świetlicy w Chełmnie i ich rodziców. Ten program ma na celu m.in. wspieranie rozwoju psychospołecznego dzieci i całych rodzin. Właściwości terapeutyczne zabawy połączonej z terapią grupową i hipoterapią przynoszą bardzo dobre skutki, a to spotkanie było jednym z wydarzeń potwierdzających wartość tego programu i sens jego działania. Profilaktyka i wsparcie w rozwoju są niezwykle ważne dla dzieci już od najmłodszych lat, to dzięki nim kształtowane są w nich postawy, które będą procentowały w ich dalszym życiu i dadzą im narzędzia do radzenia sobie z trudnościami.

Odmawianie nie należy do przyjemności, ale jest czymś, z czym każdy z nas musi się mierzyć. Odmawiania można się nauczyć - zachowanie postawy asertywnej w momencie mówienia "nie" sprawia, że niezależnie od skutków naszej odmowy, czujemy się w porządku wobec samych siebie i jesteśmy siebie pewni, w związku z czym dużo łatwiej nam osiągać to czego chcemy, zachowywać równowagę wewnętrzną, a także mierzyć się z konsekwencjami naszej odmowy, w tym z negatywnymi reakcjami otoczenia na naszą odmowę. Weź udział w Treningu Asertywności w dniach 16-17 października w Toruniu, jeśli chcesz się nauczyć asertywnego odmawiania w praktyce.

W dniach 16-17 października 2021 w Toruniu odbędzie się Trening Asertywności "Klucz do Asertywności". Autorski program, praktyczne ćwiczenia, metody treningowe oparte na wiedzy i doświadczeniu - naucz się skutecznie stosować asertywność w swoim życiu i zobacz, jak pozytywnie zmienia się jego jakość! Dzięki udziałowi w tym treningu zdobędziesz Klucz do Asertywności, czyli zestaw niezbędnej wiedzy i umiejętności, które pozwolą Ci faktycznie korzystać z powodzeniem z postaw i zachowań asertywnych w życiu codzienny, zawodowym i w relacjach z ludźmi. Zapisy już trwają. Wszelkie szczegóły znajdziesz tutaj: KLIKNIJ. Do zobaczenia na Treningu :)

Profilaktyczne czwartki w Chełmnie to cykl imprez, których jednym z celów jest przeciwdziałanie uzależnieniom poprzez zabawę, edukowanie w zakresie alternatyw spędzania wolnego czasu i aktywizację lokalnej społecznośći. 22 lipca w ramach jednego z czwartkowych spotkań, odbył się współorganizowany piknik z grami i zabawami w ramach integracji i profilaktyki. Wakacyjny cykl spotkań profilaktyki uzależnień dla dzieci i młodzieży został zakończony, kolejna edycja planowana jest na kolejne wakacje. Głównym organizatorem Czwartków Profilaktycznych jest Miejska Komisja ds. Rozwiązywania Problemów Uzależnień przy Urzędzie Miasta Chełmno.

Warsztaty z profilaktyki uzależnień dla młodzieży są niezwykle istotnym elementem edukacji prozdrowotnej i kształtującej pozytywne postawy rozwojowe u młodych ludzi. Udział w warsztatach pozwala dzieciom i młodzieży nie tylko zdobyć niezbędną wiedzę dotyczącą uzależnień i ryzyka wpadnięcia w nałóg, ale przede wszystkim zrozumieć, w jaki sposób uzależnienia negatywnie wpływają na życie, utrudniają realizację planów i marzeń, edukację, karierę i rozwój osobisty. W dniu 23 lipca odbyły się warsztaty profilaktyki uzależnień dla grupy harcerzy w wieku 7-14 lat na obozie harcerskim za Brodnicą. Warsztaty dotyczyły różnych uzależnień, ich przyczyn, a także możliwości uzyskania pomocy w przypadku problemów.

Każdego roku w sierpniu w kościele katolickim obchodzony jest tzw. "miesiąc trzeźwości" czy też "miesiąc abstynencji". Niezależnie od wiary czy wyznania, warto pochylić się nad tym tematem, ponieważ problem nadużywania alkoholu czy też uzależnienia od alkoholu dotyczy wielu osób, niezależnie od ich przekonań religijnych. Na terapię uzależnień ludzie zgłaszają się bardzo często właśnie ze względu na problem z alkoholem, kiedy to uzależnienie ma negatywny wpływ na ich życie. Terapia uzależnień jest bardzo skuteczną metodą rozwiązywania problemów alkoholowych, jednak przeciwdziałanie temu uzależnieniu można rozpocząć dużo wcześniej, w myśl zasady, że "lepiej zapobiegać, niż leczyć". Warto pamiętać o tym, że profilaktyka uzależnień, zwłaszcza wśród młodzieży i młodych dorosłych, ma kluczowe znaczenie w zwalczaniu i ograniczaniu problemu alkoholowego w społeczeństwie.

Stereotypy to rozpowszechnione w społeczeństwie zbiory myśli i przekonań na temat zjawiska społecznego lub grupy społecznej, które często skutkują uprzedzeniami. Jak sobie radzić, kiedy krzywdzący stereotyp dotyka nas samych? W sytuacji, kiedy osoby z najbliższego otoczenia zachowują się wobec nas niesprawiedliwie i krzywdząco, kierowane właśnie stereotypami, stajemy się narażeni na bardzo negatywne skutki tej sytuacji, które z czasem mogą narastać. W skrajnych przypadkach właśnie za sprawą stereotypów kruszą się więzi przyjacielskie, a nawet zostają nadszarpnięte więzy rodzinne. Dzieje się tak na przykład w przypadku całkowitej braku akceptacji kogoś z naszych bliskich dla grupy, z którą nas utożsamia i zakorzenionymi w nim stereotypowymi przekonaniami wobec tej grupy, które wywołują w nim uprzedzenia i negatywne nastawienie. Czasami ta niechęć przybiera na sile tak bardzo, że zaczyna niszczyć relację.

Sezon urlopowy w pełni. Miejscowości turystyczne przeżywają doroczne oblężenie, tłumy turystów ruszyły w Polskę na swój wyczekany, wakacyjny wypoczynek. Problem w tym, że wiele osób podczas swoich rodzinnych wakacji czy urlopu we dwoje z partnerem tak naprawdę wcale nie odpoczywa, nie ładuje akumulatorów i nie regeneruje sił. Dlaczego tak się dzieje? Problem polega na tym, że w dużej mierze nie umiemy odpoczywać. Na wyjazd wypoczynkowy zabieramy ze sobą wszystkie problemy, a nierzadko również spory i kłótnie z bliskimi, od których wcale nie odpoczywamy. A jak jeszcze dodamy do tego pracę zdalną i zabieranie na wakacje spraw zawodowych, to mamy gotowy przepis na nieefektywny wypoczynek. W konsekwencji, urlop zamiast wypoczynkiem, staje się kopią codzienności, przeniesioną tylko w inne miejsce. Jak się przed tym uchronić?

Mogłoby się wydawać, że nie ma nic prostszego, niż odpoczywanie. To jednak nie jest takie proste, jak by się mogło wydawać. Wiele osób ma problem z tym, że ich wypoczynek nie jest efektywny, czyli nie daje im upragnionego resetu, nie pozwala naładować baterii i nabrać sił. Brak efektywnego wypoczynku w dłuższej perspektywie czasowej prowadzi do obniżenia nastroju, chronicznego zmęczenia, narastającej frustracji, zwiększa ryzyko wypalenia zawodowego. Co najbardziej przeszkadza w efektywnym odpoczynku? Co jest ważne w odpoczynku na co dzień, a na co zwrócić uwagę przy dłuższym wypoczynku urlopowym, by przyniósł nam jak najwięcej korzyści?

Na nasz nastrój, samopoczucie i poziom ogólnego zadowolenia wpływa bardzo wiele czynników, w tym zewnętrznych i niezależnych od nas. Nie zawsze jednak zdajemy sobie sprawę, że część z nich, zwłaszcza tych wpływających negatywnie, tak naprawdę wcale nie musi mieć takiej mocy - to my sami nadajemy ją temu, od czego uzależniamy nasze zadowolenie Oczekiwania wobec innych osób to jedna z pułapek, w które łatwo wpadamy, a którym wcale nie musimy dawać się złapać, są oczekiwania wobec innych ludzi. Bardzo często rodzą one frustrację, gniew czy smutek, gdy zostają niezaspokojone. Ale czy tak naprawdę mamy prawo mieć oczekiwania wobec innych osób? Czego nie możemy oczekiwać od innych i dlaczego nie warto uzależniać od tych oczekiwań swojego samopoczucia?

Euro 2020 dostarczyło kibicom wielu emocji, tych bardzo pozytywnych, jak i takich, których zwykle nie chcemy przeżywać - jak rozczarownie, rozgoryczenie czy złość. Mimo wszystko sportowe emocje dostarczają nam czegoś bardzo potrzebnego w życiu, dlatego stajemy się kibicamy, wciągamy w świat sportowych emocji. Dlaczego tak się dzieje, że potrzebujemy tego w życiu, chociaż nie zawsze wiąże się to z przyjemnością? Sport uczy nas radości, ale i pokory. Tak naprawdę każdy z nas w naturalny sposób wie, że oba te bieguny są ważne i potrzebne. W jaki sposób sport uczy nas przeżywania emocji i dostarcza nam całego ich wachlarza? Jak sport pomaga nam uczyć się przeżywać i kontrolować poszczególne emocje?